رایج‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب

سایت تخصصی و آموزشی بازاریابی ، تبلیغات و کسب درآمد

الف) معرفی محصولات به کاربران؛ بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی محصولاتی را برای فروش دارند که این محصولات می‌تواند فیزیکی یا دیجیتال باشد! مثلاً اگر کانال شما در زمینه موبایل و تبلت است و فروشگاه اینترنتی شما هم در این زمینه فعالیت می‌کند، می‌توانید در ویدئوهای کانال یوتیوب به معرفی محصولات خود بپردازید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید جدیدترین محصولات خود را به کاربران ارائه کنید و با خرید کردن کاربران از شما، به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید.

ب) معرفی خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌وکارتان؛ برخی دیگر از کسب‌وکارها خدماتی را به کاربران ارائه می‌کنند؛ مثلاً شرکت‌های نرم‌افزاری خدماتی نظیر طراحی سایت به کاربران ارائه می‌کنند و کاربران به راحتی می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، با استفاده از ویدئو مارکتینگ می‌توانید فروش خوبی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید! کافی است خدمات خود را به کاربران در قالب یک ویدئوی جذاب معرفی کنید و از مزایای خدمات خود صحبت کنید؛ اگر ویدئو مارکتینگ مناسبی داشته باشید، پس از چند روز فروش شما تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

ج) جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب؛ یکی از جذاب‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب است! اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب را در یوتیوب برعهده دارید، به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات مرتبط با کانال خود را که توسط برندهای مختلف عرضه می‌شود را معرفی کنید. در واقع این برندها اسپانسر شما می‌شوند و در ازای تبلیغ محصولات یا خدمات خود هزینه پرداخت می‌کنند؛ شما هم کافی است محصولات آن‌ها را در میان ویدئوهای خود معرفی کنید و به ازای هر ویدئویی که آن‌ها را معرفی کرده‌اید، درآمد خوبی کسب کنید.


د) تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف؛ یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین ویدئوهای یوتیوب را ویدئوهایی که به نقد و بررسی محصولات مختلف می‌پردازند، تشکیل می‌دهد. هنگامی که کاربران بخواهند محصولی را تهیه کنند، ابتدا در مورد آن تحقیق می‌کنند که نقد و بررسی‌های ویدئویی کمک زیادی به تصمیم‌گیری در زمینه خرید آن‌ها می‌کند. یکی از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب نقد و بررسی محصولات برندهای مختلف است؛ بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به شما هزینه‌ای را می‌دهند تا پس از نقد و بررسی محصولات، به کاربران بگویید که می‌توانند از این فروشگاه‌ها آن محصول را تهیه کنند. این کار به کسب‌ درآمد شما کمک زیادی می‌کند و اگر کانال شما پرمخاطب باشد، به آن کسب‌وکار نیز در زمینه افزایش مشتری کمک می‌کند.

ه) استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش؛ سیستم‌های همکاری در فروش، سیستم‌هایی هستند که اگر بتوانید محصولات فروشگاه‌های اینترنتی را به فروش برسانید، درصدی از آن فروش نصیب شما می‌شود. در کانال یوتیوب خود می‌توانید محصولاتی را به کاربران معرفی کنید و لینک همکاری در فروش آن محصول را به اشتراک بگذارید. این مورد را می‌توانید با مورد قبلی (تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف) ادغام کنید! مثلاً اگر یک دوربین عکاسی را برای کاربران نقد و بررسی و ویدئوی آن را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده‌اید، به راحتی می‌توانید لینک همکاری در فروش آن محصول را از یک فروشگاه اینترنتی دریافت کنید و در اختیار کاربران قرار دهید! با این کار به راحتی می‌توانید درآمد بسیار خوبی از این روش کسب کنید.

د) تولید محتوای اختصاصی برای برندهای مختلف؛ اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب‌ را بر عهده دارید، به راحتی می‌توانید از برندهای بزرگ بودجه‌های بسیار خوبی دریافت کنید. البته در این صورت کانال‌ها از شما انتشار دارند ویدئوهایی را به صورت اختصاصی برای آن‌ها تولید کنید که ممکن است کاربران نظر منفی راجع‌ به شما پیدا کنند. اگر از این روش استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم ویدئوهای ارزشمند بیشتری نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی تولید کنید! مثلاً اگر در هفته ۲۰ ویدئوی ارزشمند تولید می‌کنید، تنها یک ویدئوی تبلیغاتی برای کاربران به اشتراک بگذارید تا نظر آن‌ها راجع به شما عوض نشود.

با توجه به موضوع کانال خود می‌توانید یکی از راه‌های کسب درآمد را استفاده کنید؛ در مقاله کسب درآمد از یوتیوب به بررسی کامل روش‌های کسب درآمد از یوتیوب و مزایای هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنم آن‌ها را مطالعه کنید.


یک نکته؛ همیشه تاپیک‌های داغ و پرجستجو در هر هفته را در تولید محتوای خود استفاده کنید!

در هر هفته تاپیک‌های مختلفی وجود دارند که طرفداران زیادی در میان کاربران دارند؛ این تاپیک‌ها، بازدید بسیار خوبی را برای کانال‌ها فراهم می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا توجه به تاپیک‌های داغ، برای کانال‌ها اهمیت زیادی داشته باشد. همیشه سعی کنید تاپیک‌های مرتبط با مناسبت‌های مختلف را دنبال کنید؛ مثلاً در عید نوروز کاربران ایرانی ویدئوهای مربوط به عید نوروز را مشاهده می‌کند و همین مسئله به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند با ارائه تخفیف‌های عیدانه، فروش خوبی را رقم بزنند. با استفاده از ابزارهای مختلفی می‌توانید تاپیک‌های پرطرفدار را پیدا کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ابزار گوگل ترندز است! در مقاله بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب این مسئله را به صورت کامل بررسی کردیم. البته هنگامی که در یوتیوب ویدئوهای مختلفی را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که در بخش ویدئوهای پیشنهادی برخی تاپیک‌ها برجسته‌تر و داغ‌تر هستند! این تاپیک‌ها کمک بسیار زیادی در افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب می‌کند و می‌توانید فروش کسب‌وکار اینترنتی خود را هم افزایش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.