آموزش صفر تا صد افزایش بازدید ویدیوها در یوتیوب

سایت تخصصی و آموزشی بازاریابی ، تبلیغات و کسب درآمد


جذب بازدید در یوتیوب

بازاریابی در یوتیوب شباهت های زیادی به سئو دارد. برای گرفتن بازدید، یکی از اهداف اصلی شما باید رتبه گرفتن در جستجوهای یوتیوب بدون تلاش بیشتر از تبلیغات اولیه شما باشد. ممکن است کمی از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده کنید، درست مانند سئو تا بازدید بیشتری بگیرید، اما این کار هیچوقت راه حل بلند مدتی نخواهد بود. به جای این کار، شما باید ویدیوهایی را بسازید که مردم واقعاً بخواهند آن ها را تماشا کنند. سه قدم برای این کار وجود دارد.

قدم اول: بدست آورید یا سرگرم کنید، یکی را انتخاب کنید

از خودتان بپرسید چرا یک نفر یک ویدیو را نگاه می کند. در واقع تنها دو جواب برای این سوال وجود دارد. آن ها یا می خواهند چیزی را یاد بگیرند تا مشکلی را حل کنند، یا می خواهند سرگرم شوند. شما باید مطمئن شوید که ویدیوی شما می تواند حداقل یکی از این موارد را بدست آورد، اگر نتواند هر ۲ را داشته باشد.

دلیل این که فهمیدن این موضوع انقدر اهمیت دارد این است که می تواند روی نحوه شکل دهی شما به ویدیوهایتان تاثیر بسزایی داشته باشد. آیا یک مقدمه خیلی طولانی به بیننده شما کمک می کند تا چیزی را که می خواهد یاد بگیرد؟ خیر، آن ها به موزیک متن ویدیو اهمیتی نمی دهند، این یک برنامه تلویزیونی نیست.

آیا بیننده به تاریخچه پر جزئیاتی از این مشکل اهمیت می دهند؟ دوباره خیر. آن ها می خواهند که راه حل تا حد ممکن دقیق به آن ها ارائه شود. هدف شما این است که مطمئن شوید که ویدیوهای شما تا حد ممکن کاربردی و مفید هستند چرا که این چیزی است که می تواند برای شما سابسکرایبر و بینندگان طولانی مدت ایجاد کند.

 


قدم دوم: کیفیت همیشه اولویت اول است

اگرچه که یوتیوب تا اشباع شدن بسیار فاصله دارد، اما یکی از جنبه هایی که مخاطبان را واقعاً تحت تاثیر قرار می دهد کیفیت ویدیوهایی است که توسط کانال های محبوب منتشر می شوند. آن ها به سرعت متوجه شده اند که بینندگان ویدیوهای دارای کیفیت پایین را مشاهده نمی کنند.

این موضوع را بلاگ نویسی مقایسه کنید. سطح استاندارد محتوا در این زمینه تنها طی چند سال اخیر است که به سطح قابل قبولی رسیده است، در صورتی که همچنان نیز بسیاری از بیزینس ها محتوای زشتی را به نمایش می گذارند که ارزش زیادی هم ندارد. دو مدل ویدیوی با کیفیت وجود دارد که شما به آن ها برخورد خواهید کرد و احتمالاً می خواهید خودتان نیز آن ها را تولید کنید. بگذارید به صورت واضح بگوییم که منظور از کیفیت چیست، ما در حال صحبت کردن در مورد این که ظاهر ویدیو چقدر خوب باشد هستیم.

یکی از جنبه هایی که مخاطبان را واقعاً تحت تاثیر قرار می دهد کیفیت ویدیوها است

ویدیوهای با کیفیت حرفه ای به نظر می رسند؛ آن ها نورپردازی خوبی دارند، تار نیستند و به نظر می آید که شخصی برای تولید آن زمان صرف کرده و زحمت کشیده است. اولین مدل بک گراند سفید کلاسیک است. Derek Halpern معمولاً از این شیوه در ویدیوهای خود استفاده می کند. این شیوه نه تنها ظاهری حرفه ای دارد، بلکه تمرکز مخاطب را روی شما به جای یک سری چیزهای تصادفی در پس زمینه معطوف می کند.

یک مدل دیگر از ویدیوهای محبوب، ویدیوی وایت برد است، جایی که روایت در کنار نقاشی هایی که روی وایت برد کشیده می شود انجام می شود. این ویدیوها ظاهری عالی داشته و شیوه ای سرگرم کننده برای توضیح محصولات پیچیده می باشند، اما چطور می توان این چنین ویدیوهایی را ساخت؟ ویدیوی دارای پس زمینه سفید خیلی ساده است. تنها هزینه ای هم که دارد هزینه ای کم برای خرید تجهیزات بسیار ابتدایی از یک فروشگاه لوازم عکاسی است که مدت زمان زیادی نیز برای شما کار خواهند کرد. می توانید این ویدیو را برای یادگیری نحوه راه اندازی ویدیوهای دارای پس زمینه سفید مشاهده کنید.

زمانی که صفحه را راه اندازی کردید، تنها به یک دوربین خوب برای شروع فیلم برداری نیاز خواهید داشت. متاسفانه ویدیوهای وایت بردی کمی پیچیده تر هستند. اگر خودتان مهارت لازم برای تصویرسازی را ندارید، هیچ راهی بجز استخدام فردی با این مهارت برای انجام دادنش نخواهید داشت. شما می توانید با درج آگهی در سایت های مربوط به خدمات فریلنسرها افرادی که را دارای مهارت انجام این کار هستند به راحتی پیدا کنید.

پس از فیلمبرداری یک ویدیوی با کیفیت، شما باید آن را ویرایش نیز بکنید. ویرایش خوب به شما اجازه می دهد تا جریان ویدیو را از یک بخش به بخش دیگر به خوبی حفظ کنید تا توجه مخاطبان را داشته باشید. لازم به ذکر است که در این بخش نیز اگر مهارت کافی را ندارید باید یک ویرایشگر فریلنسر را استخدام نمایید.

 

قدم سوم: باید برای خود اسم و رسمی به پا کنید

داشتن کانال یوتیوب خود خیلی شبیه به داشتن برنامه تلویزیونی خود است. شما به سابسکرایبرهایی که به صورت مستمر ویدیوهای شما را تماشا می کنند نیاز دارید. به همین دلیل است که یک ویدیو، مهم نیست چقدر خوب، برای موفقیت در بازاریابی یوتیوب کافی نیست. این موضوع را با اپیزود اولیه یک برنامه تلویزیونی مقایسه کنید. حتی اگر نمره خوبی کسب کند، باز هم اطمینان نمی دهد که برای فصل دوم هم تمدید شود. شما باید متعهد به تولید مستمر ویدیو برای کانال خود باشید.

Derek Halpern را ببینید، که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم. وی تقریباً ۹۰ ویدیو روی کانال خود دارد. وی این ویدیوها را طی چندین سال ایجاد کرده است. این موضوع چند کار بزرگ انجام می دهد. اول از همه، به وی این شانس را می دهد تا سابسکرایبرهای خود را چند برابر کند. حتی اگر اولین ویدیوی شما نتواند بینندگان را انقدر تحت تاثیر قرار دهد تا دکمه سابسکرایب را بفشارند، شاید یکی دیگر از ویدیوهای شما در نوار کناری بتواند این کار را انجام دهد.

علاوه بر این، هر بار که یک سابسکرایبر یک ویدیو را می بیند، شانس زیادی وجود دارد که آن را به اشتراک بگذارد. این موضوع منجر به این می شود که هر زمان که ویدیوی جدیدی عرضه می کنید بازدید بیشتری بگیرد. تعداد بازدیدهایی که ویدیوی شما می گیرد خطی نیست. ابتدا به صورت کُند شروع می شود، اما مانند یک گلوله برفی، در طول زمان به صورت نمایی رشد پیدا می کند.

اگر می خواهید بازاریابی کلاه سفید در یوتیوب انجام دهید، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید نتایج را حداقل بعد از یک سال ارزیابی نمایید، اما این لزوماً بدین معنی نیست که نتواند زودتر از موعد مقرر به نتایج دلخواه خود برسید.

قدم چهارم: لینک ویدیوهایتان را بر روی پلتفرم‌های دیگرتان نشر دهید

لینک ویدیوهایتان را بر روی پلتفرم‌های دیگرتان مانند سایت، اینستاگرام، لینکدین و … نشر دهید. حتی می‌توانید یک تیزر کوتاه از ویدیوی یوتیوب تهیه و آن را در اینستاگرام نشان دهید و از افراد بخواهید که برای دسترسی کامل و دیدن جزئیات به یوتیوب مراجعه کنند و یا حتی گذاشتن لینک آن به عنوان کامنت در زیر حوزه مرتبط در سایت‌های دیگر.

قدم پنجم:در انتشار ویدیوهایتان استمرار داشته باشید

درست است که شرط لازم کیفیت محتوا است اما این را بدانید که یوتیوب همانند صاحب اصلی‌اش یعنی گوگل عاشق استمرار در تولید محتوا است و کانال‌هایی که محتوای باکیفیت و مستمر تولید می‌کنند را در نتایج جستجو بهتر نشان می‌دهد. اوایل شاید برای تان سخت باشد اما یک راهکار خوب این است که ویدیوهایتان را به شکل سریالی در بیاورید، یعنی به جای ساخت یک ویدیوی بلند، آن را به سه یا چهار ویدیو تقسیم کنید. ویدیوهای سریالی به وفادارسازی مخاطبان نیز کمک می‌کند.

قدم ششم: در تولید ویدیوهایتان، انسجام محتوایی داشته باشید.

هدف اصلی کانالتان را مشخص کنید و خارج از موضوعات مرتبط با آن کار نکنید. قبل از ضبط ویدیو، سناریو بنویسید و طبق آن عمل کنید.

نحوه حذف تبلیغات یوتیوب

همان طور که شاید زمانی خودمان دوست داشته باشیم که در یوتیوب تبلیغات کنیم و دوست داریم که افراد زیادی آن را ببینند و از تبلیغ ما خوششان بیایند، خودمان هنگام مواجهه با تبلیغات یوتیوب مخصوصاً تبلیغات درون ویدیویی که به شکل پاپ آپ ظاهر می شوند به شدت بیزار هستیم! بنابراین بیایید با هم ببینیم که چطور می توان به حذف تبلیغات در یوتیوب پرداخت.

حذف کردن تبلیغات در یوتیوب کار بسیار ساده ای است. یکی از بهترین و راحت ترین شیوه ها برای حذف کردن تبلیغات در یوتیوب این است که با مرورگر گوگل کروم به بخش Webstore با انتخاب Extenstions از منوی More Tools بروید و در آن جا AdBlock for Youtube را جستجو کنید. اد بلاک در واقع یک اکستنشن گوگل کروم است که وظیفه آن فیلتر کردن محتوا و بلاک کردن تمامی تبلیغات در یوتیوب است. این اکستنشن به کاربران اجازه جلوگیری از المان های صفحه مانند تبلیغات را می دهد. بنرها، تبلیغات درون ویدیویی و حتی تبلیغاتی که قبل از شروع ویدیو در یوتیوب به نمایش درمی آیند همگی به وسیله این اکستنشن بلاک می شوند.

قوانین و خط مشی یوتیوب

یوتیوب نیز مانند تمامی جوامع حقیقی و مجازی که در دنیا وجود دارند یک سری قوانین و خط مشی مشخص دارد که در صورت رعایت نکردن آن ها به سخت گیرانه ترین شکل ممکن می تواند شما را مجازات کند. این قوانین دائماً با توجه به وضعیت جامعه آپدیت می شوند و همیشه به صورت یکسان نیستند. در این بخش می خواهیم نگاهی گذری به این قوانین داشته باشیم که مربوط به امسال هستند.

  1. اگر کانال شما درجه سنی همگانی داشته باشد، نمی توانید در آن محتوای مربوط به بزرگسالان بگذارید.
  2. هیچ راه میانبری برای موفقیت یک شبه در یوتیوب وجود ندارد:سیاست های مقابله با تعامل تقلبی در یوتیوب تولیدکنندگان محتوا را از افزایش سابسکرایبرهای اکانت خود به وسیله تاکتیک هایی مانند مبادله سابسکرایبر یا بخشیدن آن ها به یکدیگر منع می کند. به جای این کار می توانید از کاربران بخواهید کانال شما را ببینند، نه این که آن ها را مجبور کنید سابسکرایب کنند.
  3. برای این کانال شماVerifyشود، به حداقل ۱۰۰ هزار سابسکرایبر نیاز خواهید داشت.
  4. به فایل بندانگشتی ویدیوی خود توجه بیشتری بکنید:تولیدکنندگان محتوای یوتیوب متوجه شده اند که چطور می توان بازدیدهای ویدیو را با استفاده از عناوین و فایل بندانگشتی افزایش داد. عناوین موفقیت آمیز معمولاً کلیک خور خوبی داشته و صریح تر در مورد موضوع صحبت می کنند. فایل بند انگشتی، می تواند سوال مورد نظر را پاسخ دهد و به بینندگان نشان دهد که انتظار دیدن چه چیزی را زمان کلیک کردن روی ویدیو داشته باشند.

در کنار قوانین گفته شده در بالا، لازم است در مورد قوانین کپی رایت یوتیوب نیز اطلاعات کافی داشته باشید چرا که عمل کردن خلاف این قوانین نیز می توانید برای شما مجازات سنگینی داشته باشد.

بر اساس گفته های یوتیوب، تولید کنندگان ویدیو تنها اجازه آپلود ویدیوهایی را دارند که خودشان تولید کرده یا اجازه آپلود کردن توسط فرد تولید کننده را دریافت کرده باشند. بنابراین این افراد ممکن است بهتر باشد ویدیوهایی که خودشان تولید نکرده را آپلود نکنند یا از هر محتوایی در ویدیوهای خود که کپی رایت شده است، مانند ترک های موسیقی، گزیده هایی از برنامه های کپی رایت شده یا ویدیوهایی که توسط کاربران دیگر ساخته شده اند بدون این که ابتدا از آن ها اجازه بگیرند، استفاده نکنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.