۶ نکته طلایی برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب (همراه با فیلم آموزشی)

سایت تخصصی و آموزشی بازاریابی ، تبلیغات و کسب درآمد

حساب کاربری خود روند مداوم بهینه سازی کانال و محتوای شما قطعه نهایی این پازل است. به محض آمادگی برای اولین بارگذاری ویدیو نکاتی را که در ترافیک جدید باید مد نظر داشته باشیم خواهیم دید. در این یادداشت شش نکته که به شما جهت بهبود کسب درآمد در یوتیوب کمک می‏ کند آمده است. 
  1. به روزرسانی محتوا

محبوب‏ترین کانال‏ های یوتیوب همواره محتواهای به ‏روز دارند. اگر از ویدیو برای محتوا استفاده می‏ کنید باید حتما تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کنید. تولید ویدیوهای جذاب افراد را جذب کانال شما می ‏کند و گاهی هم مجاب به پرداخت هزینه برای عضویت می ‏کند.

روش‏ های فراوانی برای تولید محتوای ویدیویی هست؛ مثلا از محتواهای آموزش‏های کوتاه، معرفی محصول،تاریخچه‏ ی شرکت، اینفوگرافیک، مصاحبه‏ ها و دیگر موارد استفاده کنید. برای تولید ویدیوهای تأثیرگذار از تجهیزات مناسب استفاده کنید. شاخص ‏هایی نظیر وضوح تصویر، صدای باکیفیت، موسیقی پس ‏زمینه،… در تولید محتوای ویدیویی اهمیت فراوانی دارد. انتخاب موضوع مناسب و تولید منظم و پیوسته ‏ی محتوا اهمیت فراوانی دارد. بنابراین، در این بخش نیاز به تقویم محتوایی دارید که طول ویدیوها و زمان و توالی انتشار را در آن ثبت کنید.

۲. ترغیب به اقدام (call to action)

هرگاه که در یوتیوب ویدیویی منتشر می‏کنید باید از راه‏های ترغیب کاربر برای اقدام به خوبی آگاه باشید. روش‏ های ترغیب کاربر شامل تماس برای کسب اطلاعات بیشتر، عضویت در کانال YouTube ، همرسانی ویدیو، اعلام نظر،… است. بنابراین، راه ‏های برقرار تماس را به درستی در جاهای مناسب تعبیه کنید.

هر کاربر هنگام مشاهده محتوای ویدیوی آن را ارزیابی می‏کند و نظر می‏دهد. بنابراین، همه ‏ی بازخوردها باید در اسرع وقت و سر صبر پاسخ داده شود. پاسخ‏ های مکانیکی و از پیش تعریف شده اثر منفی در کاربر دارد.


۳. ارتقای کانال یوتیوب

هرچه کاربران بیشتری در یوتیوب داشته باشید به منزله ‏ی درآمد بیشتر خواهد بود. یعنی باید کانال YouTube خود را ارتقا دهید تا میزان کاربران را افزایش دهید. برای این کار می ‏توانید از روش‏ های زیر استفاده کنید:

  • طراحی مناسب و جذاب صفحه ‏ی اصلی کانال یوتیوب؛
  • بهینه‏ سازی کلیدواژه ‏ها، عناوین، برچسب‏ ها، توصیفات؛
  • افزودن کلیدواژه به کانال YouTube ،
کانال YouTube خود را ارتقا دهید تا میزان کاربران را افزایش دهید

صفحه‏ ی یوتیوب که بازدید کنندگان آن را مشاهده می ‏کنند صفحه شماست. در صفحات شخصی (تجاری) خود از امکانات جذاب استفاده کنید. آن را با تصاویر و رنگ‏ها و اطلاعات و پیوندها بیارایید. برای تقویت برند خود از آرم، رنگ‏، شعارهای جذاب بهره بگیرید. وقتی کانال یویبوب خود را می‏ سازید کاربران عضو کانال شما می‏شوند و نوتیفیکشن های شما را هنگامی که فیلمی را آپلود می‏ کنید دریافت می ‏کنند و این کار کاربران را ترغیب می ‏کند که ویدیوهای شما بارهاو بارها دیده شود.

۴. نوشتن کانتنت مناسب و لید تیتر در یوتیوب

استفاده از کلید واژه ‏های مربوط در یک ویدئو،عنوان،برچسب و توصیف. مردم مانند سرچ در گوگل در یوتیوب سرچ می‏کنند و از کلمات کلیدی و عبارات جستجو استفاده می ‏کنند. بنابراین، فیلم‏ ها را نباید با عناوین خسته ‏کننده توصیف کنید. هنگامی که فیلم ها را در YouTube بارگذاری می ‏کنید یک دسته بندی برای ویدیو انتخاب کنید و برچسب ها و کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

استفاده از برجسب های پیشنهادی YouTube بسیار مناسب است زیرا بیشتر بر اساس جستجوی مردم منظم شده است. همچنین برخی از برچسب ها را می‏ توانید به صورت دستی اضافه کنید. توضیحات ویدیویی باید کوتاه آموزند و چند منظوره باشد. فیلم خود را در یک یا دو جمله توصیف کنید. در نهایت لینکی به وب سایت یا وبلاگ خود بدهید تا کسانی که می خواهند بیشتر بدانند به آنجا بروند.

آزمایش با عنوان و توصیفات متفاوت. مثل سایر سایت‏ های شبکه‏ ی اجتماعی انتخاب کلیدواژه ‏های متفاوت برای افزایش موفقیت یک استراتژی SEO متداول برای بازاریاب‏ی است. این به مخاطبان کمک می ‏کند تا محتوایی را که به آن علاقمند بیابند. یک تمرین سریع این خواهد بود که یکی از ویدئوهای شرکت تان از آغاز ببیند  و سپس یک لیست از واژه ‏ها و عبارات بسازد  هنگامی که شما آن را می‏ بینید. شما همچنین باید در ارتباط با کلید واژه‏هایی که استفاده می‏ کنید واقع بین باشید. جیمز رابینسون مشاور بازاریابی در Iconic Genius می ‏گوید: دنبال کلید واژه ‏هایی که برندهای بزرگ برایش رقابت می‏ کنند نروید. “کلیدواژه ‏های خودتان را دنبال کنید.”

توضیحات ویدیوها باید کوتاه و آموزنده و چند منظوره باشد. ویدیو باید در یکی دو جمله توصیف شود. همچنین باید حاوی لینکی به وبسایت یا وبلاگ شما داشته باشد تا اگر کسی اطلاعات بیشتری خواست به آن مراجعه کند. از فیلم ‏های مکمل استفاده کنید. فیلم‏های مکمل از نظر کاربران محبوب اند چون فرصتی برای دیدن موارد مشابه در دست دارند.

۵. فراهم کردن امکان گفتگو با مشتریان

ویژگی رسانه ‏های جمعی اجتماعی بودن آنهاست. ارتباط با کاربران در دنیای کسب و کار آنلاین از نیازهای ضروری است. این بدان معناست که وقتی کاربران در مورد فیلم ‏های شما اظهار نظر می‏ کنند باید با آنان تأملی دوستانه، سازنده، صبورانه برقرار کنید. سیستم اظهار نظر یویتوب با نمایه‏ های گوگل مرتبط شده است. بنابراین باید بدانید که کانال شما در YouTube با مشخصات شرکت شما مثل عکس حرف ه‏ای پروفایل شما معرفی شده است. تعامل فقط با کاربران نیست. ارتباط با سایر فعالان و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب امکان توسعه و همکاری و تولید محتواهای جذاب را فراهم می ‏آورد.

راه‏های ارتباطی در یوتیوب
  1. کامنت
  2. لایک
  3. حق اشتراک

۶. تبلیغات در یوتیوب

از آنجایی که کاربران منافع خدمات رایگان سایت ‏ها رابه دست می ‏آورند چند راه برای آگهی در یوتیوب وجود دارد. از آنجایی‏ که سایت ‏ها بر اساس محتوای ویدئوها هستند. شرکت ‏ها تشویق می‏ شوند تا با اضافه کردن لینک از بینندگان دعوت کنند تا ویدئوهای وب سایتشان را دنبال کنند.

بعد از ۵ ثانیه کاربران می‏ توانند از تبلیغات پرش کنند (صرف نظر کنند)

چهار فیلم و گزینه شامل آگهی True View in stream وجود دارد که قبل، در حین و بعد از دیگر ویدئوها اجرا می ‏شود. بعد از ۵ ثانیه کاربران می‏ توانند از تبلیغات پرش کنند (صرف نظر کنند). تنها برای آگهی ‏هایی که  یک بیننده در ۳۰ ثانیه ‏ی فیلم یا در ارتباط با  ویدئو است شارژ خواهید شد.

همچنین تبلیغاتی وجود دارد که در زمانی ظاهر می‏ شوند که کاربر در حال جستجو یا مرور محتوایی در YouTube یا در وب است. این کلیپ‏ ها به ۳۰ ثانیه محدود نمی ‏شوند آنها می‏توانند به کوتاهی یا بلندی که شما می ‏خواهید باشند. شما هر زمان که شخصی روی آن آگهی کلیک می‏کند تا کل ویدئو را ببیند شارژ خواهید شد. تبلیغات فراوانی هستند که ۶ ثانیه یا کمتر هستند و کاربر نمی‏ تواند آن ها را ببندد. این آگهی‏ ها همچنین می‏ توانند قبل، در طول یا بعد از دیگر ویدئوها ظاهر شوند. تبلیغات مخصوص موبایل روی دستگاه ‏‏های موبایل نمایش در وب‏ سایت شرکا و درون برنامه‏ ها اجرا می‏ شود شما برای این تبلیغات براساس هزینه هر هزار برداشت شارژ می‏ شوید.

یوتیوب، ۳ راهکار مهم تحقیق کلمات کلیدی برای ویدئوها را منتشر کرد.

یوتیوب به سوالات پیرامون الگوریتم خاص این شرکت پاسخ داد و سه راهکار مهم تحقیق کلمات کلیدی برای ویدئو ها را ارائه کرد. این شرکت نکاتی را مبتنی بر تحقیق کلمات کلیدی رقابتی برای ویدئو ها ارائه داده و نیز به برخی دیگر از سوالات پیرامون الگوریتم جستجو و یافتن منابع، پاسخ داده است. طی این اقدام، یکی از اعضای تیم تحقیق و یافتن نتایج یوتیوب، سوالات کاربران را در اولین آپلود سال قرار داد.

یکی از آن سوالات، تمرکز بر جستجوی کلیدواژه و چگونگی اندازه گیری میزان استفاده کاربران از عناوین ویدئو ها، دارد. در اینجا برخی از سوالات و پاسخ های آن ها قرار دارد که ابتدا با سوال کلیدواژه جستجو آغاز شده است.

تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب

در زمان جستجو کدامین کلیدواژه جهت استفاده در یک ویدئو، راه مناسب برای اندازه گیری محتمل ترین کلیدواژه که در صفحه پیشنهادات کاربر نمایان خواهد شد، کدام است؟ یوتیوب سه روش ذیل را برای تحقیق کلمات کلیدی پیشنهاد داده است:

  • Audience Insights
  • Google Trends
  • Competitive Analysis
  • Audience Insights

در داخل یوتیوب آنالیتیکس، یک کارت Audience Insights وجود دارد که به سازندگان نشان می دهد که مخاطبان آن ها چه ویدئو های دیگری را نیز تماشا می کنند. این می تواند یک منبع مفید برای تحقیق کلمات کلیدی باشد که طبق آن شما می توانید به علایق مخاطبان خود که پیش از این متوجه آن نشده بودید، پی ببرید.

سازندگان می بایست توجه زیادی به عناوین و خلاصه ویدئو ها در داخل قسمت بینش مخاطب داشته باشند. تجزیه و تحلیل تشابهات می تواند برای بهینه سازی ویدئو بعدی شما، بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

  • گوگل ترندز

این قسمت می تواند برای سئو کاران مبرهن باشد، اما یوتیوب، گوگل ترندز را به عنوان راهی برای افزایش آگاهی درباره محبوبیت کنونی هر یک از عناوین، پیشنهاد می دهد. شما با استفاده از گوگل ترندز می توانید عناوین زیادی را وارد کرده و میزان محبوبیت هر یک از آن ها را در طول زمان مقایسه کنید و ببینید که کدام یک بیشترین علایق را ایجاد کرده است.

بیایید دو عنوان بزرگ محبوب را در یوتیوب در نظر بگیریم: Roblox و Minecraft. کدام یک محبوبیت بیشتری دارد؟ بیایید نگاهی بی اندازیم.

(عکس آماری قرمز و آبی داخل سایت در این قسمت بارگزاری شود)

شما می توانید مشاهده کنید که چطور در سپتامبر ۲۰۲۰ زمانی وجود داشته است که هر دو عنوان محبوبیتی برابر داشته اند، اما اکنون گپ بوجود آمده افزایش یافته و minecraft از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. بنظر می آید که محبوبیت roblox حتی روند نزولی نیز یافته است. اگر شما تعدادی عنوان را در ذهن می پرورانید اما نمی توانید تصمیم گیری کنید که برای ویدئو بعدی تمرکز خود را بر روی کدام یک قرار دهید، گوگل ترندز می تواند شما را در تصمیم گیری آسان یاری دهد.

  • Competitive Analysis تحلیلات رقابتی

یکی دیگر از روش هایی که سئو کاران با آن آشناییت دارند، تحلیلات رقابتی است. این بخش، مستلزم وارد کردن کلیدواژه ها در قسمت جستجوی یوتیوب و مشاهده موارد قابل یادگیری از موفق ترین ویدئو ها است. جنبه های مختلف تحلیلی مانند عناوین، خلاصه ویدئو ها، توضیحات، مقدمه، استفاده از بخش های ویدئو، تبلیغات و… . هدف شما نباید صرفا بالا بردن اشتیاق کاربران برای کلیک بر روی ویدئو ها باشد، بلکه بایستی به راه های مجاب کردن آن ها برای تماشا تا انتها نیز پی ببرید.

سایر سوالات پیرامون الگوریتم یوتیوب

یوتیوب به چندین سوال دیگر پیرامون الگوریتم خود نیز پاسخ داده است. در اینجا خلاصه ای از هر چیز دیگری که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است، قرار دارد.

تناوب آپلود

آیا بهتر نیست که ویدئو ها را متناوبا آپلود کنید؟ یا آیا قابل قبول است که اجازه دهیم گپ فراوانی میان آپلود ویدئو ها بیفتد؟ تناوب آپلود ایده آل، بیشتر به مخاطبان و میزان محتوای معقول آن ها برای مشاهده بستگی دارد. مخاطبانی وجود دارند که از تماشای محتوا لذت می برند و مخاطبانی نیز وجود دارند که ترجیح می دهند ویدئو ها را هر چند روز یک بار مشاهده کنند.

از آن جایی که این قسمت به بخش الگوریتم اکتشاف یوتیوب مربوط است، تنها یک هدف خاص برای عمل کردن در تمام کانال ها وجود ندارد. الگوریتم، برای نمایان سازی ویدئو ها، بر اساس چگونگی واکنش کاربران در زمان مشاهده آن ویدئو ها در بخش پیشنهاداتشان، طراحی شده است.

اگر شما محتوایی را بر طبق یک اساس معین بارگزاری کرده اید، اما آن ویدئو ها توسط بسیاری از مخاطبین شما مشاهده نشده اند، پس این ممکن است بیان گر چگونگی نمایان سازی ویدئو های شما در آینده باشد. یوتیوب پیشنهاد کسب تجربه را برای آگاهی از بهترین راه جهت تعامل با مخاطبین خاص می دهد. سپس فراهم نمودن عادات مشاهده آن ها بر اساس موارد آموخته شده.

پولی کردن

آیا حقیقت دارد که ویدئو های پولی شده، احتمال بیشتری برای پیشنهاد شدن دارند نسبت به ویدئو های رایگان؟ سیستم جستجو و پیشنهاد یوتیوب قادر به تشخیص ویدئو های پولی از غیر پولی نیست. سیستم کشف و تبلیغات از یکدیگر متمایز هستند. برای پاسخ به سوال، پولی نکردن هیچ تاثیری بر ویدئو های پیشنهادی کاربران ندارد، کانال ها حتی می توانند پولی شدن را بطور موقت بدون هیچ گونه تاثیری بر روی عملکرد ویدئو غیر فعال کنند.

وقفه بین آپلود ها

آیا ایجاد وقفه میان آپلود ویدئو ها، می تواند برای سازندگان معقول واقع شود؟ آیا یک کانال از لحاظ الگوریتمی آسیب می بیند اگر میان انتشار محتوای جدید وقفه ایجاد شود؟ در حقیقت آنتراک میان آپلودها برای سازندگان بسیار معقول است. یوتیوب ۴۰۰۰۰ وقفه میان آپلود ها، از ۸ تا ۶۰ روز را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه ارتباطی یمان وقفه آپلود و از دست دادن دائمی بازدید کنندگان وجود ندارد.

بسیاری از کانال ها پس از ایجاد وقفه میان آپلود ها، حتی بازدید کنندگان بیشتری را نیز بدست آورده اند. تحقیقات یوتیوب حاکی از آن است که قریب به ۲۵% از کانال هایی که میان آپلود های خود وقفه ایجاد میکنند، پس از بازگشت از آنتراک، با افزایش ۵۰% درصدی بازدید کنندگان ویدئو های خود روبرو می شوند.

هیچ گونه جریمه الگوریتمی شامل حال وقفه دهندگان نمی شود تا جایی که حتی داده ها، پیشنهاد افزایش بازه زمانی آنتراک را برای دستیابی به تغییرات مثبت تر در بازدید ها می دهند. سازندگان نبایستی برای آپلود روزانه و یا هفتگی مفتخر باشند. اگر شما در تلاش برای یافتن زمانی مناسب برای آنتراک هستید، باید بدانید که بیشتر سازندگان، ماه ژانویه را برای آنتراک انتخاب می کنند چرا که در این ماه است که بودجه های تبلیغاتی رو به اتمام هستند.

 

جمع بندی

یوتیوب شبکه اجتماعی با پتانسیل بسیار برای کسب و کار ها است. کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی سخت به نظر می رسد اما با ترفندهایی می توان این کار را انجام داد. قطعا درصدی از جمعیت میلیاردی که در YouTube وجود دارند می توانند بازار هدف شما باشند و باید به طرز هوشمندانه ای این جمعیت را به خودتان جذب کنید. این کار تنها با انجام تبلیغات در یوتیوب امکان پذیر نیست، اگر می خواهید رابطه ای طولانی مدت و عمیق با مشتریان تان ایجاد کنید باید خودتان تولید کننده محتوا باشید و برای مشتری ارزش ایجاد کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.